03.05.2009 22:27

Strop je konečně komplet

 

Už jsem si pomalu začínal myslet, že tento den nikdy nenastane. Po položení stropních panelů spiroll v prosinci loňského roku jsme teprve teď dokončili "akci stropy". Nikdy bych nečekal, že zdění prvního patra zabere méně času než věnce a strop. No, ale co, už je to konečně hotové…

Rozhodl jsem vyslechnout výzvy, kterou mi poskytla předpověď počasí a to, že bude celý prodloužený víkend super počasí a pak budou přeháňky a celkem zima – ideální pro betonování (hlavně ta druhá část).

V pátek bylo nutné sestrojit funkční konstrukci vrátku, to šlo překvapivě dobře a rychle, cca 3h práce v klídku. Na výsledek se můžete podívat zde: Vrátek domácí výroby (2.5.2009). Pak bylo nutné udělat poslední přípravy na betonování, které zas šly překvapivě blbě. Šlo hlavně o finální úpravy bednění a zálivkové výztuže, ve tvaru hokejky :-)) 

Sobota a neděle byly už jen o betonování. Spáry ve spirolech spotřebují docela málo betonu, ale protože bychom ho nestíhaly zpracovat a objednávat vícekrát malé množství by se hodně prodražilo, tak jsme beton míchali v míchačce. A protože betonárka funguje u nás jen v sobotu dopoledne, tak jsme to vzali šmahem všechno. Bylo toho cca 3m3 betonu. Měl jsem půjčený ponorný vibrátor, bez kterého si to neumím představit, je to paráda s tím dělat. Hlavně u stran, kde jsou ucpávky spirolů by hutnění pěchem bylo dost složité. Beton jsme pravidelně kropili.

Práce to byla náročná ve třech lidech (táta, bratr a já) doufám, že to bylo naposled :-) Výhodou je kvalitní opálení :-)

Pár fotek:Strop

 

Rádlovací drát se stává nejpoužívanější věcí na stavbě.

 

—————

Zpět